Skrytý cukr

Marně bojujete s váhou a cukru se vyhýbáte jako čert kříži? Nenašli jste ve složení výrobku cukr a domníváte se, že tedy žádný cukr neobsahuje? Pozor na to! Obloukem vyhnout bychom se měli všem výrobkům, u kterých ve složení najdeme také: maltodextrin,  maltózu, fruktózu, dextrózu, sacharózu a glukózu a glukózovo-fruktózový sirup. Někdy můžete na cukr a jeho skryté formy narazit i ve výrobcích, ve kterých ho zkrátka logicky nečekáte! Zpravidla se jedná o tyto výrobky:

  • Snídaňové cereálie a kupované instantní kaše jsou tak zdravé, a tak vhodné pro děti k snídani! Ham. Právě jsme to výrobcům snědli i s navijákem! Právě jsme totiž snědli spoustu cukru a glukózového sirupu.
  • A zapijeme to džusem? Spolu s džusy do svého organismu napumpujete pořádnou dávku fruktózy.
  • Je libo light jogurt s ovocnou složkou? Pozor na ně. Většina light výrobků obsahuje škrob, ale také umělá sladidla ve velkém množství.
  • Máte rádi kečup na všechno, nebo různé dresingy a omáčky? Ups. Koukněte se na složení. Opět mnoho skrytých cukrů.
  • Konzervované potraviny, a to bohužel i zelenina, rovněž obsahují skryté cukry.
  • Uzeniny také velmi často ve svém složení skrývají maltodextrin, nebo dextrózu.
  • Alkohol, no tak to je přímo sladká kalorická bomba. Úplně si asi odmítáme připustit jak moc.

Bohužel nám tedy nezbývá nic jiného, než podrobně číst složení všech potravin a nekupovat zajíce v pytli.

Za Kliniku krásy Anděl Alena Jírů